Recepciós

Külföldi recepciós munkák

Szállodai kereteken belül a recepciós kezében futnak össze az események. Ő veszi fel a kapcsolatot a vendégekkel foglalás kapcsán, kezeli a beérkező telefonokat, érdeklődéseket, és a vendégek távozásakor is ő köszön el a ház nevében. Gyakorlatilag a szálloda arcaként van jelen a fogadó térben, ezért rendkívül fontos, hogy mind kiállásában, mind kommunikációjában és szakértelmében a legmagasabb követelményeknek is megfeleljen. A recepciósok kiválasztásakor a vezetés gyakran a diplomával rendelkezőket szokta előnyben részesíteni, és a több beszélt idegen nyelv is alapkövetelménynek számít manapság. A vendégek ugyanis hajlamosak arról megítélni a hotelt, hogy milyen kép tárul eléjük az első belépéskor, és mennyire szívélyes, s ugyanakkor profi a fogadás. Recepciósként nem csak több műszakot kell majd vállalnod, de legyen szó akár éjszakáról, akár délelőttről, mindig maximálisan oda kell tenned magad, hiszen a szállodai élet sosem áll meg. A vendégek ügyes-bajos dolgainak kezelése talpraesettséget és határozottságot követel meg, sokszor kell önálló döntéseket hozni, melyekért nem szabad félni a felelősség vállalásától. A szobalányok irányítása is gyakran hárul a recepciósra, de a vendégek egyedi igényeinek kiszolgálása is sűrűn állítja kihívás elé a nem elég gyakorlott recepciósokat. Végső soron a szálloda mindennapjainak, az érkezéseknek, távozásoknak gördülékenysége múlik a recepcióson, akinek egyébként nem árt turisztikai információk terén is otthonosan mozogni, ugyanis a vendégek gyakran kérnek tájékoztatást a szórakozási lehetőségekről, látnivalókról a környéken.